Der alte Birnbaum: Unterschied zwischen den Versionen
(6 dazwischenliegende Versionen von 2 Benutzern werden nicht angezeigt) | |||
Zeile 1: | Zeile 1: | ||
<Poem> | <Poem> | ||
− | Vor launga Zeit do | + | Vor launga Zeit, do hau'm s' mi' g'setzt, |
− | i' moa es is 1835 g'west, | + | i' moa, es is' 1835 g'west, |
− | do | + | do hau'm s' a neich's Dorf g'mocht, Edla hoaßt des Nest. |
− | Diab'sheis'l | + | "Diab'sheis'l" hau'm s' g'sogt, es san' ö'f Heis'l g'west. |
− | Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g' | + | Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea' woa' schau' g'stoa'm, |
− | der hot va 1807-1834 | + | der hot va 1807-1834 fia' d' Obstbam in Yschpa'toi' fest g'woa'm. |
− | Er hot va | + | Er hot va' seina' Hoamat Traunstoa' Obstbam' 'brocht |
− | und hot | + | und hot aus 'n Yschpa'toi' a schene Geg'nd g'mocht. |
− | In Rorregg do is a große Bamschui g'west, | + | In Rorregg, do is' a große Bamschui' g'west, |
− | Birn und Öpfibam des woa fia's | + | Birn' und Öpfibam', des woa' fia 's Yschpa'toi' a Fest. |
− | D'Herrschoft de hot se do | + | D' Herrschoft, de hot se do vü' 'denkt |
− | und hot den Leit'n a etla' Obstbam g'schenkt. | + | und hot den Leit'n a etla' Obstbam' g'schenkt. |
− | I | + | I oi's Birnbam, ca. 5000 - woa do goa net alloa - |
− | g'setzt | + | g'setzt hau'm s' uns ba de Heisa', ba de Weg, Stroß' und ba de Roa'. |
− | G'oawat | + | G'oawat' hau'm s' do schau' mit vü' Hirn, |
− | Koh', Wossa, Most, Rorregga | + | Koh', Wossa', Most, Rorregga' Hoi'z und Mostbirn'. |
− | Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi", | + | Da erschte Opfi' woa' da "Schwäbische Luikenopfi", |
− | und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi. | + | und vü' Soa'tn va' Öpfi' kemman do nu' nochi. |
− | Wia zum | + | Wia zum Beuspü' Hoi'z- und Mostöpfi', de woa'n zan press'n, |
− | und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de | + | und Jakobi, Grof'nstoana', Ros'n' und Ranedaöpfi', de woa'n zan ess'n. |
− | Rundumadum do | + | Rundumadum do sa' ma g'staund'n noch da Reih', |
− | oft a rund ums Haus und Zeu um Zeu. | + | oft a' rund ums Haus und Zeu' um Zeu'. |
− | So | + | So sa' ma g'staundn Joah'hunda't' laung, |
− | ums Leb'n woa uns goa net baung. | + | ums Leb'n woa' uns goa' net baung. |
− | In | + | In Fruihjoah', do hau'm ma 'bliaht a's wia da wö', |
− | de Procht is | + | de Procht is va'gaunga vü' zu schnö'. |
− | A da Wind der hot uns goa nix g'mocht, | + | A' da Wind, der hot uns goa' nix g'mocht, |
− | do hot's hechst'ns in de Wüpfi'n krocht . | + | do hot 's hechst'ns in de Wüpfi'n 'krocht. |
− | De Wuaz'n de woa'n broat und tiaf, | + | De Wuaz'n, de woa'n broat und tiaf, |
− | do | + | do hau'm ma vü Soft und Wossa kriagt. |
− | An guat'n Schott'n | + | An guat'n Schott'n hau'm ma g'mocht, |
− | za'n Jausna' waun d'Sunn recht owa g'locht. | + | za'n Jausna', waun d' Sunn recht owa g'locht. |
− | In Herbst hot's a an | + | In Herbst hot 's a' an siaß'n Most zan trinka' geb'n, |
− | und a gaunzes | + | und a gaunzes Joah' an guat'n Trunk zan Leb'n. |
− | A de zwoa | + | A' de zwoa Wö'tkriag hau'm ma üwa'daucht, |
− | mia | + | mia hau'm a' koa' Ess'nsmark'n 'braucht. |
− | Nua hiatzt de neiche Zeit, de | + | Nua' hiatzt de neiche Zeit, de bringt uns um unsa' Existenz, |
− | s | + | 's Lab, in Weg, de neiche Stroß, es wü' uns neam'd meah', mia kennt 's. |
− | Mia | + | Mia steg'n zwoa nu' a wen'g'l z'saum', |
− | in so maunch'n | + | in so maunch'n Goa't'n und Roa' steht nu' a Hochstaum. |
− | Daweu | + | Daweu' woa'n mia so schei' ba da' Blia' im Fruihjoah' aussi, |
− | + | dass kam wos mithoi't'n kau', des mocht mi' trauri'. | |
− | Vielleicht dengan d'Leit nu oamoi z'ruck, | + | Vielleicht dengan d' Leit nu' oamoi' z'ruck, |
− | auf a schene Hoamat va friaha | + | auf a schene Hoamat va' friaha', wo 's g'hoaß'n hot "HO RUCK"! |
</Poem> | </Poem> | ||
+ | |||
+ | == Zusatzinfos == | ||
+ | * Edla = Hofedl | ||
+ | * Zeu = Zeile | ||
+ | * Wuaz'n = Wurzel | ||
+ | * Fruihjoah' = Frühling | ||
+ | * dengan = denken | ||
== Quelle == | == Quelle == | ||
Zeile 54: | Zeile 61: | ||
[[Kategorie:Nutzpflanzen]] | [[Kategorie:Nutzpflanzen]] | ||
+ | [[Kategorie:Trunk]] | ||
[[Kategorie:Ysper-Weitenbachtalung]] | [[Kategorie:Ysper-Weitenbachtalung]] |
Aktuelle Version vom 12. Mai 2023, 10:28 Uhr
Vor launga Zeit, do hau'm s' mi' g'setzt,
i' moa, es is' 1835 g'west,
do hau'm s' a neich's Dorf g'mocht, Edla hoaßt des Nest.
"Diab'sheis'l" hau'm s' g'sogt, es san' ö'f Heis'l g'west.
Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea' woa' schau' g'stoa'm,
der hot va 1807-1834 fia' d' Obstbam in Yschpa'toi' fest g'woa'm.
Er hot va' seina' Hoamat Traunstoa' Obstbam' 'brocht
und hot aus 'n Yschpa'toi' a schene Geg'nd g'mocht.
In Rorregg, do is' a große Bamschui' g'west,
Birn' und Öpfibam', des woa' fia 's Yschpa'toi' a Fest.
D' Herrschoft, de hot se do vü' 'denkt
und hot den Leit'n a etla' Obstbam' g'schenkt.
I oi's Birnbam, ca. 5000 - woa do goa net alloa -
g'setzt hau'm s' uns ba de Heisa', ba de Weg, Stroß' und ba de Roa'.
G'oawat' hau'm s' do schau' mit vü' Hirn,
Koh', Wossa', Most, Rorregga' Hoi'z und Mostbirn'.
Da erschte Opfi' woa' da "Schwäbische Luikenopfi",
und vü' Soa'tn va' Öpfi' kemman do nu' nochi.
Wia zum Beuspü' Hoi'z- und Mostöpfi', de woa'n zan press'n,
und Jakobi, Grof'nstoana', Ros'n' und Ranedaöpfi', de woa'n zan ess'n.
Rundumadum do sa' ma g'staund'n noch da Reih',
oft a' rund ums Haus und Zeu' um Zeu'.
So sa' ma g'staundn Joah'hunda't' laung,
ums Leb'n woa' uns goa' net baung.
In Fruihjoah', do hau'm ma 'bliaht a's wia da wö',
de Procht is va'gaunga vü' zu schnö'.
A' da Wind, der hot uns goa' nix g'mocht,
do hot 's hechst'ns in de Wüpfi'n 'krocht.
De Wuaz'n, de woa'n broat und tiaf,
do hau'm ma vü Soft und Wossa kriagt.
An guat'n Schott'n hau'm ma g'mocht,
za'n Jausna', waun d' Sunn recht owa g'locht.
In Herbst hot 's a' an siaß'n Most zan trinka' geb'n,
und a gaunzes Joah' an guat'n Trunk zan Leb'n.
A' de zwoa Wö'tkriag hau'm ma üwa'daucht,
mia hau'm a' koa' Ess'nsmark'n 'braucht.
Nua' hiatzt de neiche Zeit, de bringt uns um unsa' Existenz,
's Lab, in Weg, de neiche Stroß, es wü' uns neam'd meah', mia kennt 's.
Mia steg'n zwoa nu' a wen'g'l z'saum',
in so maunch'n Goa't'n und Roa' steht nu' a Hochstaum.
Daweu' woa'n mia so schei' ba da' Blia' im Fruihjoah' aussi,
dass kam wos mithoi't'n kau', des mocht mi' trauri'.
Vielleicht dengan d' Leit nu' oamoi' z'ruck,
auf a schene Hoamat va' friaha', wo 's g'hoaß'n hot "HO RUCK"!
Zusatzinfos
- Edla = Hofedl
- Zeu = Zeile
- Wuaz'n = Wurzel
- Fruihjoah' = Frühling
- dengan = denken
Quelle
Hans Pichler, Hofedl