Der alte Birnbaum: Unterschied zwischen den Versionen
Zeile 5: | Zeile 5: | ||
do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest | do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest | ||
Diab'sheis'l haum's g'sogt es san 7 Heis'l g'west . | Diab'sheis'l haum's g'sogt es san 7 Heis'l g'west . | ||
− | Da Herr Pfoara dea woa schau g'stoam , | + | Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g'stoam , |
− | der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi g'woa'm . | + | der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi fest g'woa'm . |
− | Er hot va sein'a Hoamat | + | Er hot va sein'a Hoamat Obstbam' brocht |
− | und hot's | + | und hot's aus'n Yschpatoi , a schene Gegn'd g'mocht . |
In Rorregg do is a große Bamschui g'west , | In Rorregg do is a große Bamschui g'west , | ||
Birn und Öpfibam des woa fia uns des Best'. | Birn und Öpfibam des woa fia uns des Best'. | ||
Zeile 17: | Zeile 17: | ||
g'setzt haum's uns ba de Heisa ,ba de Weg, Stroß und ba de Roa . | g'setzt haum's uns ba de Heisa ,ba de Weg, Stroß und ba de Roa . | ||
G'oawat haum's do schau mit vü Hirn , | G'oawat haum's do schau mit vü Hirn , | ||
− | + | Koh', Wossa, Most, Rorregga Hoiz und Mostbirn'. | |
Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi" , | Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi" , | ||
und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi . | und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi . | ||
Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n | Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n | ||
− | und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi de woan zan ess'n . | + | und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de woan zan ess'n . |
Rundumadum do sama g'staun'tn noch da Reih', | Rundumadum do sama g'staun'tn noch da Reih', |
Version vom 2. Februar 2017, 12:29 Uhr
}}Der alte Birnbaum!}}
Vor launga Zeit do haum's mi' g'setzt , i' moa es is 1835 g'west , do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest Diab'sheis'l haum's g'sogt es san 7 Heis'l g'west . Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g'stoam , der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi fest g'woa'm . Er hot va sein'a Hoamat Obstbam' brocht und hot's aus'n Yschpatoi , a schene Gegn'd g'mocht . In Rorregg do is a große Bamschui g'west , Birn und Öpfibam des woa fia uns des Best'. D'Herrschoft de hot se do fü' denk't und hot den Leit'n a etla' Obstbam g'schenkt .
I ois Birnbam woa do goa net alloa , g'setzt haum's uns ba de Heisa ,ba de Weg, Stroß und ba de Roa . G'oawat haum's do schau mit vü Hirn , Koh', Wossa, Most, Rorregga Hoiz und Mostbirn'. Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi" , und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi . Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de woan zan ess'n .
Rundumadum do sama g'staun'tn noch da Reih', oft a rund ums Haus und Zeu um Zeu . So sama g'staun'tn Joahundat laun'g , ums Leb'n woa uns goa net baun'g . In Fruijoa do haum ma bliaht as wia da wö', de Procht is vagaunga fü zu schnö'. A da Wind der hot uns goa nix g'mocht , do hot's hechstn's in de Wüpfi'n krocht . De Wuaz'n de woa'n broat und tiaf , do haum ma fü Soft und Wossa kriagt .
An guat'n Schott'n haum ma g'mocht , za'n Jausn'a waun d'Sunn recht owa g'locht . In Herbst hot's a an sias'n Most zan trink'a geb'n, und a gaunz'es Joa an guat'n Trunk zan Leb'n . A de zwoa Wötkriag haum ma üwadaucht mia haum a koa Ess'nsmark'n braucht .
Nua hiatzt de neiche Zeit de bring't uns um unsa Existenz , s'Lab ,in Weg ,de neiche Stroß,es wü uns neam't mea' mia kennt's . Mia seg'n zwoa nu a weng'l zaum , in so maunch'n Goat'n und Roa steht nu a Hochstaum'. Daweu woan mia so schei ba da Blia im Fruijoa aussi , das kam wos mit hoit'n kau, des mocht mi' trauri' . Vielleicht dengan d'Leit nu oamoi z'ruck , auf a schene Hoamat va friaha wos g'hoasn hot "HO RUCK"!