Der alte Birnbaum: Unterschied zwischen den Versionen

Aus Landschaftsgeschichten
Zur Navigation springen Zur Suche springen
(8 dazwischenliegende Versionen von 3 Benutzern werden nicht angezeigt)
Zeile 1: Zeile 1:
          }}Der alte Birnbaum!}}
+
<Poem>
 
+
Vor launga Zeit do haum's mi' g'setzt,
Vor launga Zeit do haum's mi' g'setzt ,
+
i' moa es is 1835 g'west,
i' moa es is 1835 g'west ,
 
 
do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest
 
do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest
Diab'sheis'l haum's g'sogt es san 7 Heis'l g'west .
+
Diab'sheis'l haum's g'sogt es san ö'f Heis'l g'west.
Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g'stoam ,
+
Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g'stoam,
der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi fest g'woa'm .   
+
der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi fest g'woa'm.   
Er hot va sein'a Hoamat Obstbam' brocht  
+
Er hot va sein'a Hoamat Obstbam' brocht  
und hot's aus'n Yschpatoi , a schene Gegn'd g'mocht .
+
und hot' aus'n Yschpatoi, a schene Gegn'd g'mocht.
In Rorregg do is a große Bamschui g'west ,
+
In Rorregg do is a große Bamschui g'west,
Birn und Öpfibam des woa fia uns des Best'.
+
Birn und Öpfibam des woa fia's Yschpatoi a Fest.
 
D'Herrschoft de hot se do fü' denk't
 
D'Herrschoft de hot se do fü' denk't
und hot den Leit'n a etla' Obstbam g'schenkt .
+
und hot den Leit'n a etla' Obstbam g'schenkt.
  
I ois Birnbam woa do goa net alloa ,
+
I ois Birnbam woa do goa net alloa,
g'setzt haum's uns ba de Heisa ,ba de Weg, Stroß und ba de Roa .
+
g'setzt haum's uns ba de Heisa, ba de Weg, Stroß und ba de Roa.
G'oawat haum's do schau mit vü Hirn ,
+
G'oawat haum's do schau mit vü Hirn,
 
Koh', Wossa, Most, Rorregga Hoiz und Mostbirn'.
 
Koh', Wossa, Most, Rorregga Hoiz und Mostbirn'.
Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi" ,
+
Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi",
und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi .
+
und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi.
 
Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n
 
Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n
und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de woan zan ess'n .   
+
und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de woan zan ess'n.   
  
Rundumadum do sama g'staun'tn noch da Reih',
+
Rundumadum do sama g'stauntn noch da Reih',
oft a rund ums Haus und Zeu um Zeu .
+
oft a rund ums Haus und Zeu um Zeu.
So sama g'staun'tn Joahundat laun'g ,
+
So sama g'stauntn Joahundat laung,
ums Leb'n woa uns goa net baun'g .
+
ums Leb'n woa uns goa net baung.
 
In Fruijoa do haum ma bliaht as wia da wö',
 
In Fruijoa do haum ma bliaht as wia da wö',
 
de Procht is vagaunga fü zu schnö'.
 
de Procht is vagaunga fü zu schnö'.
A da Wind der hot uns goa nix g'mocht ,
+
A da Wind der hot uns goa nix g'mocht,
do hot's hechstn's in de Wüpfi'n krocht .
+
do hot's hechst'ns in de Wüpfi'n krocht .
De Wuaz'n de woa'n broat und tiaf ,
+
De Wuaz'n de woa'n broat und tiaf,
do haum ma fü Soft und Wossa kriagt .
+
do haum ma fü Soft und Wossa kriagt.
  
An guat'n Schott'n haum ma g'mocht ,
+
An guat'n Schott'n haum ma g'mocht,
za'n Jausn'a waun d'Sunn recht owa g'locht .
+
za'n Jausna' waun d'Sunn recht owa g'locht.
In Herbst hot's a an sias'n Most zan trink'a geb'n,
+
In Herbst hot's a an sias'n Most zan trinka' geb'n,
und a gaunz'es Joa an guat'n Trunk zan Leb'n .
+
und a gaunzes Joa an guat'n Trunk zan Leb'n.
 
A de zwoa Wötkriag haum ma üwadaucht
 
A de zwoa Wötkriag haum ma üwadaucht
mia haum a koa Ess'nsmark'n braucht .
+
mia haum a koa Ess'nsmark'n braucht.
  
Nua hiatzt de neiche Zeit de bring't uns um unsa Existenz ,
+
Nua hiatzt de neiche Zeit, de bring't uns um unsa Existenz,
s'Lab ,in Weg ,de neiche Stroß,es wü uns neam't mea' mia kennt's .
+
s'Lab, in Weg, de neiche Stroß, es wü uns neam't mea' mia kennt's.
Mia seg'n zwoa nu a weng'l zaum ,
+
Mia seg'n zwoa nu a weng'l zaum,
 
in so maunch'n Goat'n und Roa steht nu a Hochstaum'.
 
in so maunch'n Goat'n und Roa steht nu a Hochstaum'.
Daweu woan mia so schei ba da Blia im Fruijoa aussi ,
+
Daweu woan mia so schei ba da Blia im Fruijoa aussi,
das kam wos mit hoit'n kau, des mocht mi' trauri' .
+
das kam wos mit hoit'n kau, des mocht mi' trauri'.
Vielleicht dengan d'Leit nu oamoi z'ruck ,
+
Vielleicht dengan d'Leit nu oamoi z'ruck,
 
auf a schene Hoamat va friaha wos g'hoasn hot "HO RUCK"!
 
auf a schene Hoamat va friaha wos g'hoasn hot "HO RUCK"!
 +
</Poem>
 +
 +
== Quelle ==
 +
Hans Pichler, Hofedl
 +
 +
[[Kategorie:Nutzpflanzen]]
 +
[[Kategorie:Ysper-Weitenbachtalung]]

Version vom 13. Oktober 2019, 12:14 Uhr

Vor launga Zeit do haum's mi' g'setzt,
i' moa es is 1835 g'west,
do haum's a neich's Dorf g'mocht Edla hoast des Nest
Diab'sheis'l haum's g'sogt es san ö'f Heis'l g'west.
Da Herr Pfoara Matthias Riederer, dea woa schau g'stoam,
der hot va 1807-1834 via d'Obstbam in Yschpatoi fest g'woa'm.
Er hot va sein'a Hoamat Obstbam' brocht
und hot' aus'n Yschpatoi, a schene Gegn'd g'mocht.
In Rorregg do is a große Bamschui g'west,
Birn und Öpfibam des woa fia's Yschpatoi a Fest.
D'Herrschoft de hot se do fü' denk't
und hot den Leit'n a etla' Obstbam g'schenkt.

I ois Birnbam woa do goa net alloa,
g'setzt haum's uns ba de Heisa, ba de Weg, Stroß und ba de Roa.
G'oawat haum's do schau mit vü Hirn,
Koh', Wossa, Most, Rorregga Hoiz und Mostbirn'.
Da erschte Opfi woa da "Schwäbische Luikenopfi",
und vü Soa'tn va Öpfi kemman do nu nochi.
Wia zum beuspü Hoiz und Mostöpfi de woan zan press'n
und Jakobi, Grof'nstoana, Ros'n und Ranedaöpfi' de woan zan ess'n.

Rundumadum do sama g'stauntn noch da Reih',
oft a rund ums Haus und Zeu um Zeu.
So sama g'stauntn Joahundat laung,
ums Leb'n woa uns goa net baung.
In Fruijoa do haum ma bliaht as wia da wö',
de Procht is vagaunga fü zu schnö'.
A da Wind der hot uns goa nix g'mocht,
do hot's hechst'ns in de Wüpfi'n krocht .
De Wuaz'n de woa'n broat und tiaf,
do haum ma fü Soft und Wossa kriagt.

An guat'n Schott'n haum ma g'mocht,
za'n Jausna' waun d'Sunn recht owa g'locht.
In Herbst hot's a an sias'n Most zan trinka' geb'n,
und a gaunzes Joa an guat'n Trunk zan Leb'n.
A de zwoa Wötkriag haum ma üwadaucht
mia haum a koa Ess'nsmark'n braucht.

Nua hiatzt de neiche Zeit, de bring't uns um unsa Existenz,
s'Lab, in Weg, de neiche Stroß, es wü uns neam't mea' mia kennt's.
Mia seg'n zwoa nu a weng'l zaum,
in so maunch'n Goat'n und Roa steht nu a Hochstaum'.
Daweu woan mia so schei ba da Blia im Fruijoa aussi,
das kam wos mit hoit'n kau, des mocht mi' trauri'.
Vielleicht dengan d'Leit nu oamoi z'ruck,
auf a schene Hoamat va friaha wos g'hoasn hot "HO RUCK"!

Quelle

Hans Pichler, Hofedl